Спикерлер мен модераторлар
Қазақстан
Әбілқасымова Мәдина Ерасылқызы
Қазақстан Республикасы Қаржы нарығын реттеу және дамыту Агенттігінің Төрайымы
Қазақстан
Әбілқасымова Мәдина Ерасылқызы
Қазақстан Республикасы Қаржы нарығын реттеу және дамыту Агенттігінің Төрайымы
М.Е. Әбілқасымова өзінің еңбек жолын 1999 жылы Қазақстан Республикасының Стратегиялық жоспарлау агенттігінде бас маман ретінде бастады. 2003 – 2004 жылдары Қазақстан Республикасының Экономика және бюджеттік жоспарлау министрлігінің стратегиялық жоспарлау басқармасының бастығы болып жұмыс істеді. 2004 – 2006 жылдар аралығындағы кезеңде «Маркетингтік-талдамалық зерттеулер орталығы» АҚ-та мемлекеттік саясатты талдау департаментінің директоры лауазымын атқарды. 2006 – 2008 жылдары Қазақстан Республикасы Премьер-Министрі Кеңсесінің Әлуметтік-экономикалық бөлімі меңгерушісінің орынбасары болып жұмыс істеді. Одан кейін, 2008 – 2011 жылдары Қазақстан Республикасы Президенті Әкімшілігінің Стратегиялық әзірлемелер және талдау орталығы меңгерушісінің орынбасары лауазымын атқарды. 2011 – 2018 жылдары Қазақстан Республикасының Экономикалық даму және сауда вице-министрі, Қазақстан Республикасының Экономика және бюджеттік жоспарлау вице-министрі, Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика вице-министрі болып жұмыс істеді. 2018 жылдың басынан бастап 2019 жылға дейін Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі лауазымын атқарды. 2019 жылғы 12 – 28 наурыз аралығында Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика вице-министрі болып жұмыс істеді.2019 жылғы наурыз – желтоқсан аралығында Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі Төрағасының орынбасары лауазымында жұмыс істеді.
Қазақстан Республикасы Президентінің 2019 жылғы 18 желтоқсандағы Өкімімен М.Е. Әбілқасымова Қазақстан Республикасы Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігінің Төрағасы болып тағайындалды.
«Астананың 10 жылдығы» (2008), «Қазақстан Республикасының Тәуелсіздігіне 20 жыл» (2011) мерекелік медальдарымен, «Ерен еңбегі үшін» (2012), II дәрежелі «Еуразиялық экономикалық одақты құруға қосқан үлесі үшін» (2015) медальдарымен марапатталған.
Қазақстан
Хаджиева Мария Жамаловна
ҚНРДА төрағасының орынбасары
Қазақстан
Хаджиева Мария Жамаловна
ҚНРДА төрағасының орынбасары
Өзінің еңбек жолын 1995 жылы ҚР Әділет министрлігінің Бас заңнама басқармасының конституциялық және әлеуметтік-мәдени заңнама бөлімінің жетекші консультанты лауазымынан бастады.
Бағалы қағаздар нарығындағы қызметін 2000 жылы ҚР Ұлттық Банкінің заң департаменті бағалы қағаздар нарығын және жинақтаушы зейнетақы қорларын реттеуді құқықтық қамтамасыз ету басқармасының бас маманы лауазымынан бастады.
2006 жылғы қараша – 2008 жылғы мамыр аралығында ҚР Қаржы нарығы мен қаржы ұйымдарын реттеу және қадағалау агенттігінің бағалы қағаздар нарығының субъектілерін және жинақтаушы зейнетақы қорларын қадағалау департаменті директорының орынбасары болып жұмыс істеді. 2008 жылғы мамырда департамент директоры лауазымына тағайындалып, 2011 жылға дейін жұмыс істеді.
2011 жылдан бастап – ҚР Ұлттық Банкінің Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын бақылау мен қадағалау комитеті төрағасының орынбасары.
2014 жылдан бастап ҚР Ұлттық Банкінің бағалы қағаздар нарығының субъектілерін қадағалау департаментінің директоры лауазымын атқарды. Одан кейін 2016 жылы Бағалы қағаздар нарығы департаментін басқарды. 2017 жылы «Бағалы қағаздардың бірыңғай тіркеушісі» АҚ Басқармасы Төрағасының орынбасары лауазымына тағайындалып, бір жылдан кейін оған басшылық етті.
Түрлі жылдары «Казкоммерц Секьюритиз», «Бағалы қағаздардың орталық депозитарийі», «Бағалы қағаздардың бірыңғай тіркеушісі», «Сақтандыру төлемдеріне кепілдік беру қорының», Қазақстан қор биржасының Директорлар кеңесінің құрамына кірді.
2019 жылы М.Ж. Хаджиева Қазақстан қаржыгерлері қауымдастығының Кеңес Төрағасының бірінші орынбасары болып тағайындалды.
2019 жылғы 26 желтоқсанда Қазақстан Республикасы Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігі Төрағасының орынбасары болып тағайындалды.
Қазақстан
Тутушкин Виталий Алексеевич
ҚР Ұлттық Банкі Төрағасының орынбасары
Қазақстан
Тутушкин Виталий Алексеевич
ҚР Ұлттық Банкі Төрағасының орынбасары
1976 жылы 19 желтоқсанда дүниеге келген.
Әл-Фараби атындағы Қазақ мемлекеттік университетін «Экономика және менеджмент» (Бакалавр), «Макро-микроэкономика және математикалық модельдеу» (Экономика магистрі), сондай-ақ М.В. Ломоносов атындағы Мәскеу мемлекеттік университетін «Executive management» мамандығы бойынша бітірген.
В.А. Тутушкин еңбек жолын 1998 жылы мамырда Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Зерттеулер және статистика департаменті экономикалық зерттеулер басқармасының экономисі ретінде бастады.
1998 жылғы шілдеден бастап 2010 жылғы желтоқсан аралығы – Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі Зерттеулер және статистика департаментінің экономисі, жетекші талдаушы, бас талдаушы, бөлім бастығы, басқарма бастығы, директор орынбасары
2010 жылғы желтоқсаннан бастап 2011 жылғы мамыр аралығы – Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі Қаржылық тұрақтылық басқармасының бастығы
2011 жылғы мамыр - 2014 жылғы маусым аралығы – Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Қаржылық тұрақтылық департаменті директорының орынбасары
2014 жылғы маусым - 2014 жылғы қараша аралығы – Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Қаржылық тұрақтылық және тәуекелдерді басқару департаменті директорының орынбасары
2014 жылғы қараша - 2015 жылғы желтоқсан аралығы – Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі Қаржылық тұрақтылық және тәуекелдерді басқару департаментінің директоры
2015 жылғы желтоқсан - 2016 жылғы ақпан аралығы – Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі Зерттеулер және стратегиялық талдау департаментінің директоры
2016 жылғы ақпан - 2019 жылғы мамыр аралығы – Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі Зерттеулер және статистика департаментінің директоры
2019 жылғы мамырдан бастап 2020 жылғы маусым аралығы – Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі Ақша-кредит саясаты департаментінің директоры
2020 жылғы маусымнан бастап 2022 жылғы наурыз аралығы – Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Алматы қаласындағы тұрақты өкілдігі Қаржы нарығымен өзара әрекет ету департаментінің директоры
2022 жылғы 11 наурызда Қазақстан Республикасы Президентінің №285 Өкімімен Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі Төрағасының орынбасары болып тағайындалды.
Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкі Төрағасының 2022 жылғы 14 наурыздағы бұйрығымен Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі Төрағасының орынбасары - Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Алматы қаласындағы тұрақты өкілдігінің Басшысы болып тағайындалды.
«Ерен еңбегі үшін» медалімен, «Қазақстан Республикасының тәуелсіздігіне 20 жыл»,
«Теңгеге 20 жыл», «Қазақстан Республикасының тәуелсіздігіне 25 жыл», «Қазақстан халқы Ассамблеясына 25 жыл», «Қазақстан Республикасының Тәуелсіздігіне 30 жыл» мерейтойлық медальдарымен марапатталды.
Қазақстан
Бахмутова Елена Леонидовна
Қазақстан қаржыгерлер қауымдастығының кеңес төрайымы (АФК)
Қазақстан
Бахмутова Елена Леонидовна
Қазақстан қаржыгерлер қауымдастығының кеңес төрайымы (АФК)
1983 жылы «экономист» мамандығы бойынша Алматы халық шаруашылығы институтын (НарХоз) аяқтап шығады. Сол кезден бастап, мемлекеттік және коммерциялық құрылымдардарда, түрлі лауазымдарда табысты қызмет атқарып келеді. 2001 жылы Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау вице-министрі болып тағайындалды. 2002 жылы Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Қаржылық қадағалау департаментін басқарды. 2004 жылы Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу агенттігі төрағасының орынбасары болып тағайындалып, содан кейін оны басқарды.
2012 жылы «Самұрық-Қазына» АҚ-на жұмысқа ауысып, Басқарма төрағасының орынбасары, Қаржы және операциялар жөніндегі басқарушы директор лауазымдарында жұмыс атқарды. 2016 жылдан бастап «Әлеуметтік сақтандыру қоры» АҚ басқарма төрағасы болып тағайындалады.
«Әлеуметтік медициналық сақтандыру қоры» КЕАҚ Директорлар кеңесінің мүшесі болып жұмыс істеді және «Қазпочта» АҚ Директорлар кеңесінің төрағасы ретінде қызмет атқарды.
Мемлекеттік және қоғамдық қызметтегі еңбегі үшін Қазақстан Республикасы Президентінің алғыс хатымен марапатталды, «Парасат» және «Кұрмет» ордендері берілді. «Астанаға 10 жыл», «Астананың 20 жылдығы» және «Қазақстан Республикасының Конституциясына 10 жыл» медальдарының иегері атанды.
Қазақстан
Амирбаева Асель Мулдагалиевна
Қазақстан Республикасы Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігінің Сақтандыру нарығы және актуарлық есептеулер департаментінің директоры
Қазақстан
Амирбаева Асель Мулдагалиевна
Қазақстан Республикасы Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігінің Сақтандыру нарығы және актуарлық есептеулер департаментінің директоры
В 1999 году окончила Казахский государственный национальный университет
имени Аль-Фараби по специальности прикладная математика. В 2001 году
получила степень магистра математики и в 2005 году степень магистра
экономики.
Является сертифицированным актуарием (сданы все экзамены по программе
обучения актуариев).
Карьера
Амирбаева А.М. начала трудовую деятельность в Национальном Банке
Республики Казахстан в качестве ведущего экономиста отдела развития
финансовых услуг Департамента банковского и страхового надзора в 2001 году. В
период с 2004 года по 2013 год занимала различные должности, начиная от
ведущего экономиста до начальника актуарного отдела в Агентстве Республики
Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка и финансовых
организаций. С 2013 года по 2022 год работала заместителем директора
надзорного подразделения Национального Банка Республики Казахстан и
Агентства Республики Казахстан по регулированию и развитию финансового
рынка. В октябре 2022 года назначена Директором Департамента страхового
рынка и актуарных расчетов Агентства Республики Казахстан по регулированию и
развитию финансового рынка. Является представителем Агентства Республики
Казахстан по регулированию и развитию финансового рынка в совете Директоров
АО «Фонд гарантирования страховых выплат».
Награждена нагрудным знаком «Заслуженный работник Национального Банка
Республики Казахстан» (2012), Благодарностью Председателя Национального
Банка Республики Казахстан (2014), Юбилейными медалями «Теңгеге 20 жыл»
(2013), «Қазақстан Конституциясына 25 жыл» (2020), Почетной грамотой
Агентства Республики Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка
и финансовых организаций (2020), медалью «Ерең енбегі ушін» (2021).
Қазақстан
Филимонова Елена Анатольевна
Заместитель директор Департамента страхового рынка и актуарных расчетов Агентства Республики Казахстан по регулированию и развитию финансового рынка
Қазақстан
Филимонова Елена Анатольевна
Заместитель директор Департамента страхового рынка и актуарных расчетов Агентства Республики Казахстан по регулированию и развитию финансового рынка
В 1999 году окончила Казахскую государственную академию управления по
специальности маркетинг и коммерция. В 2002 году получила ученую степень
кандидата экономических наук. В 2009 году степень доктора экономических наук.
Карьера
Трудовую деятельность Филимонова Е.А. начала в 2000 году в Национальной
комиссии Республики Казахстан по ценным бумагам. В период с 2004 года по 2011
год занимала различные должности, начиная от главного специалиста до
заместителя директора департамента в Агентстве Республики Казахстан по
регулированию и надзору финансового рынка и финансовых организаций. С 2011
года по 2019 год занимала руководящие должности в структурных
подразделениях Национального Банка Республики Казахстан. С 2020 года
является заместителем Директора Департамента страхового рынка и актуарных
расчетов Агентства Республики Казахстан по регулированию и развитию
финансового рынка. Является представителем Агентства Республики Казахстан
по регулированию и развитию финансового рынка в совете Директоров АО «Фонд
гарантирования страховых выплат».
Награждена нагрудным знаком «Заслуженный работник Национального Банка
Республики Казахстан» (2012), Юбилейными медалями «Қазақстан
Республикасының тәуелсіздігіне 20 жыл» (2011), «Теңгеге 20 жыл» (2013),
Почетной грамотой Республики Казахстан (декабрь 2016 года), Почетной грамотой
Агентства Республики Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка
и финансовых организаций (2008, 2020).
Қазақстан
Омаров Руслан Женисович
Бірінші несие бюросының бас директоры (ПКБ)
Қазақстан
Омаров Руслан Женисович
Бірінші несие бюросының бас директоры (ПКБ)
Руслан Омаров – генеральный директор Первого кредитного бюро, член Комитета финтех при Ассоциации финансистов Казахстана. Cofounder стартап проектов Onebill (биллинговая и учетная система в сфере ЖКХ), FacePay (система приема биометрических платежей), HeRo Study (платформа для системы образования). Инноватор, эксперт в области финансовых технологий. В 2020 году ПКБ под руководством Руслана было признано Лучшей BigData Компанией года по версии Министерства цифрового развития, инноваций и аэрокосмической промышленности. Свою карьеру начинал в Национальном Банке РК. Участвовал в разработках многих внедрений и инноваций в АО «Казкоммерцбанк». С 2012 года возглавляет Первое кредитное бюро, в том числе в 2018-2019 гг. в должности Председателя Наблюдательного Совета. В 2018-2019 гг. работал в АО «ForteBank», в должности заместителя председателя правления Банка. С 2020 года входит в состав Совета Директоров МФО «Алматы» (при СПК г. Алматы). За 10 лет управления ПКБ выросло из картотеки кредитных историй в полноценный финансово-технологичный хаб для кредитного рынка. ПКБ сейчас является одним из Национальных ИТ-чемпионов. За это время было реализовано свыше 70 продуктов для кредитного рынка. ПКБ сегодня является лидером в области предиктивной аналитики, в том числе разработки скоринговых моделей разной сложности и обладателем одной из самых больших и актуальных баз данных (Big Data). Под руководством менеджмента ПКБ работает команда R&D, ведущая работы в области аналитики, машинного обучения, использования различных данных при оценке заемщика, биометрические технологии и многое другое. С 2021 года ПКБ успешно осуществляет консалтинговую деятельность в своей сфере в Республиках Молдова, Таджикистан и Узбекистан, а также для Национального Банка Республики Беларусь,. В кредитной экосистеме ПКБ – свыше 800 поставщиков-получателей кредитной информации. Учредителями ПКБ являются отечественные банки (Народный банк Казахстана, Fortebank, Банк ЦентрКредит, First Heartland Jýsan Bank), а также международный оператор кредитных бюро Creditinfo.
Қазақстан
Бурабаев Ерлан Омурзакович
Сақтандыру төлемдеріне кепілдік беру қорының директорлар кеңесінің төрағасы (СТКБҚ)
Қазақстан
Бурабаев Ерлан Омурзакович
Сақтандыру төлемдеріне кепілдік беру қорының директорлар кеңесінің төрағасы (СТКБҚ)
Қазақстан қаржы жүйесінде 29 жылдық жұмыс тәжірибесі бар. 1994-2003-ші жылдар аралығында ҚР Ұлттық Банкінде әр-түрлі қызметтерде жұмыс жасады. 2003-2009-шы жылдарда бағалы қағаздар және зейнетақы жүйесі нарығы қатысушыларының кәсіби ұйымдарында жетекшілік жұмыстарды атқарды. 2009-2014-ші жылдары әр-түрлі сақтандыру ұйымдарында жетекшілік жұмыстарды атқарды. 2014-ші жылдан бері Қазақстан қаржыгерлер қауымдастығында сақтандыру және қор нарығымен байланыс бойынша басқарушы директор болып жұмыс жасайды.
Қазақстан
Иманжанов Даурен Касымханович
"Номад Иншуранс" сақтандыру компаниясы" АҚ Басқарма Төрағасы
Қазақстан
Иманжанов Даурен Касымханович
"Номад Иншуранс" сақтандыру компаниясы" АҚ Басқарма Төрағасы
Қазақстан
Иманжанов Даурен Касымханович
"Номад Иншуранс" сақтандыру компаниясы" АҚ Басқарма Төрағасы
Қазақстан
Иманжанов Даурен Касымханович
"Номад Иншуранс" сақтандыру компаниясы" АҚ Басқарма Төрағасы
Қазақстан
Камбетбаев Ерлан Булатович
«Nomad Life» ЖСК АҚ басқарма төрағасы
Қазақстан
Камбетбаев Ерлан Булатович
«Nomad Life» ЖСК АҚ басқарма төрағасы
Қазақстан
Дауленов Мирас Мухтарович
Нархоз университетінің Президенті, Басқарма Төрағасы
Қазақстан
Дауленов Мирас Мухтарович
Нархоз университетінің Президенті, Басқарма Төрағасы
Мирас Мұхтарұлы Нархоз университетінің Приезиденті әрі Басқарма Төрағасы қызметінде ЖОО-ның даму стратегиясын іске асыру және қойылған мақсаттарға қол жеткізу бойынша шешімдер қабылдайды. Құрылымдық бөлімшелердің жұмысын қадағалайды, бизнес-процестерге қажетті өзгерістерді енгізеді, инвесторларды тартады, серіктестермен, мемлекеттік органдармен және кез келген меншік нысанындағы ұйымдармен өзара қарым-қатынаста ЖОО мүдделерін қорғайды. Білім беру үдерісінің сапасын, университеттің бәсекеге қабілеттілігі мен танымалдығын арттыруға ықпал етеді.
Құқық саласында бакалавр, магистр және PhD дәрежелері бар. Көптеген жылдар бойы қазақстандық заң фирмаларында, University of Wrocław (Польша) және М.Нәрікбаев атындағы КАЗГЮУ университетінде түрлі академиялық лауазымдарда қызмет атқарды. Мәселен, Халықаралық құқық кафедрасының оқытушысы, меңгерушісі, зерттеулер жөніндегі проректор, Басқарма төрағасының орынбасары, сондай-ақ Провост болды.
2019-2021 жылдар аралығында Қазақстан Республикасының Білім және ғылым вице-министрі қызметін атқарды, жоғары білім және ғылым мәселелеріне жетекшілік етті.
Инвестициялық дауларды реттеу жөніндегі халықаралық орталықтың құқық мәселелері бойынша сарапшы-куәгері болған. Қазіргі уақытта Азия халықаралық құқық қоғамының мүшесі және Қоғамның Атқарушы Кеңесінің мүшесі, ТМД Жоғарғы Соты, Конституциялық Кеңесі және экономикалық соты жанындағы консультативтік кеңестердің мүшесі болып табылады.
Халықаралық жария құқық, ЕО құқығы және АХҚО құқығы бойынша көптеген жарияланымдардың авторы.
Қазақ, орыс, поляк және ағылшын тілдерін меңгерген.
Индонезия
Herman Saheruddin
Топ директоры, Indonesia Deposit Insurance Company
Индонезия
Herman Saheruddin
Топ директоры, Indonesia Deposit Insurance Company
HERMAN SAHERUDDIN, S.E., M.S.M., Ph.D.
Director of Research Group
Indonesia Deposit Insurance Corporation (IDIC)
Lembaga Penjamin Simpanan (LPS)
Equity Tower, 21th fl., Jakarta, Indonesia
Phone: (+62) 515 1000, E-mail: herman.saheruddin@lps.go.id
Dr. Saheruddin is the Director of Research Group of the Indonesia Deposit Insurance Corporation
(IDIC) / Lembaga Penjamin Simpanan (LPS). He holds a Bachelor of Economics (majoring in
Finance, 2006) and a Master of Management Science (majoring in Banking and Finance, 2009)
from the University of Indonesia. In 2017, he earns a Ph.D. degree majoring in Banking and
Finance, from the Darla Moore School of Business, University of South Carolina, USA.
As a Research Director, Dr. Saheruddin is responsible to direct and manage the IDIC’s research
group to produce high-quality research in banking, deposit insurance, bank resolution, and
financial system stability. He has published research articles in well-respected international journals,
including Research in International Business and Finance, Eurasian Economic Review,
International Journal of Economics & Management, Quarterly Review of Economics and Finance,
as well as national journal such as Jurnal Keuangan dan Perbankan. His research articles have also
been presented at several prestigious research conferences, including the Financial Intermediation
Research Society (FIRS) annual conference, Southern Finance Association (SFA) annual
conference, Financial Management Association (FMA) annual conference, and others. He has
been actively involved in the IADI (International Association of Deposit Insurers) research
activities and has recently contributed as one of the technical committee members for the
“Evaluation of Differential Premium Systems for Deposit Insurance” IADI Research Paper (2020).
He has received several awards including the Best Paper at The 5th Indonesian Finance Association
(IFA) International Conference (2019), the Best Master Thesis in Finance from University of
Indonesia (2010), Best Paper at The 5th International Conference on Business and Management
Research (ICBMR)—a joint academic conference of ABEST 21 and University of Indonesia (2010),
and Emerging Scholar Award at the 3rd Annual Community Banking Research and Policy
Conference—CSBS and Federal Reserve Bank of St. Louis (2015). Besides his research activities,
he has frequently been invited to contribute as a speaker at national and international events, as
well as an ad-hoc referee in several well-respected journals.
Германия
Joerg Westphal
Advisor to the Board of Management, Protektor Lebensversicherungs-AG
Германия
Joerg Westphal
Advisor to the Board of Management, Protektor Lebensversicherungs-AG
Advisor to the Board of Management of Protektor Lebensversicherungs-AG, Berlin/Germany (The German Life Insurance Guarantee Scheme) Jörg Westphal (born in 1961) first completed a bank clerk training and in 1986 qualified as a commercial graduate in Berlin and Kiel. He started his career in the auditing department of KPMG in Hamburg. In 1997 he passed the Certified Tax Consultant and the Certified Public Accountant examinations. From 1997 he was Authorised Signatory in the KPMG auditing department where he was responsible in particular for the management of the sections of primary insurance and reinsurance. In 2000 Westphal joined BDO in Hamburg as a partner and chaired the sections of insurance and statutary insurance in the northern part of Germany. His area of responsibility included primary insurance, insurance brokers and substitute and company health insurance funds. On 20 October 2003 he was appointed as member of the Board of Management and on 1 October 2005 as Chairman of the Board of Management of Protektor Lebensversicherungs-AG, the Life Insurance Guarantee Scheme in Germany. At the end of April 2023, he retired and acts as an advisor to the management at the moment.
Тайвань
Hermes Sheng-zhang Yang
Deputy Manager, Taiwan Insurance Guaranty Fund
Тайвань
Hermes Sheng-zhang Yang
Deputy Manager, Taiwan Insurance Guaranty Fund
Hermes Sheng-zhang Yang is a deputy manager of Business Department in Taiwan Insurance Guaranty Fund (TIGF). He participated in receivership tasks for insolvent insurance companies and early warning system working group. He is also a member of investment team assisting establishing ETF investing strategies for TIGF. Hermes oversees macroeconomic risks and conducts researches on systemic risks and the effects on insurance companies. In IFIGS conferences, Hermes shared insurance guarantee scheme experiences of Taiwan as a speaker. Before joining TIGF, Hermes was an economist in equity and fixed income departments of securities companies and conducted researches on global and local politics, economies and financial industries. He was also the author of book Survival Rules in Financial Jungles (in Traditional Chinese) and lecturer in some CFA, CFP, and FRM programs. His articles were published in newspapers in Taiwan. Hermes graduated from National Taiwan University with an MA in Economics and a BBA in Finance. His academic papers were published in Public Choice (in English) and Taiwan Economic Review (in Traditional Chinese).
Тайвань
Тайвань Jerry Hsu
Senior Research Fellow, Taiwan Insurance Guaranty Fund (TIGF)
Тайвань
Тайвань Jerry Hsu
Senior Research Fellow, Taiwan Insurance Guaranty Fund (TIGF)
Jerry Hsu is a Senior Research Fellow at the Taiwan Insurance Guaranty Fund (TIGF). He has over 30 years of experience in the financial industry, with a focus on receivership, insurance, and banking. Jerry began his career in banking at Citibank N.A. Taipei Branch in 1990, where he held various positions in risk management and strategy. Later, he then joined Fubon Commercial Bank, where he was responsible for individual banking and credit risk management. He also joined Ta Chong Commercial Bank as Chief Credit Officer of Consumer Banking Credit Department. Jerry also has extensive experience in the insurance industry, having joined AIG in 2004 in various positions including product management and sales. During this period, he worked as a business manager and representative at the Taiwan branch of United Guarantee Mortgage Indemnity Corporation (UG) - AIG. He then served as Vice President of PCM for the AIU. Later, he was also responsible for the development of credit insurance business at Fubon Insurance. In 2009, Jerry joined TIFG as a member of the Receivership Investment Task Force. He has since been involved in several receivership cases, including Kuo Hua Life Insurance, Singfor Life Insurance, Global Life Insurance, and Sunny Life Insurance. In his role at TIFG, Jerry has played a key role in managing the real estate and loan assets of failed insurers and ensuring that policyholders are compensated. Jerry graduated from National Sun Yat-Sen University with a MBA degree and Tamkang University with a Bachelor of Civil Engineering. He is also a recipient of the 2020 Excellent Financial Staff Award of The Financial Supervisory Commission (FSC). Jerry is a highly skilled and experienced professional with a proven track record of success in the financial industry. He is a valuable asset to TIFG and the financial industry as a whole.
Малазия
Lee Yee Ming
Executive Vice President, Perbadanan Insurance Deposit Malaysia
Малазия
Lee Yee Ming
Executive Vice President, Perbadanan Insurance Deposit Malaysia
Appointed to this role in January 2022, Lee Yee Ming is responsible for the overall digital transformation initiative for PIDM. Her roles include setting up the Digital Transformation Department, leading and setting up initiatives in process reengineering, technology, capability and culture that would strengthen the Corporation’s digital foundation and enhance process efficiency to maintain the Corporation’s positioning in sync with the evolving financial and regulatory industry. Other than Information Technology, Cybersecurity and Training & Capability functions, she also oversees the data collection, assessment, planning, liquidation and reimbursement of protected benefits and insured deposits of PIDM’s member institutions. Yee Ming joined PIDM in 2007 as Chief Risk Officer. She was subsequently appointed as General Manager, Policy and International Division in 2011, and appointed as Senior General Manager, Resolution Planning Unit in December 2016. From January 2018 till Dec 2021, as Senior General Manager of Risk Assessment Resolution Division, she was responsible for the integration and implementation of the end-to-end spectrum of risk assessment and monitoring, early intervention, resolution planning, resolution execution, reimbursement of protected benefits and insured deposits, and the premium and levy collection functions at PIDM. Yee Ming was one of the founding members and an elected EXCO member of the International Forum of Insurance Guarantee Schemes (IFIGS) from 2013 – 2015. She has also served as an elected EXCO member of the International Association of Deposit Insurers (IADI) for two terms from 2011-2017.
Тайвань
Lin Ming-kuan Michael
Chairman, Taiwan Insurance Guaranty Fund
Тайвань
Lin Ming-kuan Michael
Chairman, Taiwan Insurance Guaranty Fund
Mr. Lin has been the Chairman of Taiwan Insurance Guaranty Fund (TIGF) since October 2021. Before taking the position at TIGF, he served in the Central Deposit Insurance Corporation (CDIC) as Chairman (September 2018 to September 2021) and President (September 2013 to September 2018). Prior to joining the CDIC, Mr. Lin had a long career in the Central Bank of Republic of China (CBC) since 1981. Mr. Lin had an abundant experience in financial examination and supervision at the CBC from the grassroots level, and served as the Assistant Director General of the Department of Financial Inspection and the Advisor of the CBC. Mr. Lin combines an extensive scholarship with deep experience in financial regulation. His areas of specialization include the practice and inspection of financial institutions, analysis of financial fraud and corruption, prevention of money laundering and other aspects of banking regulation. Mr. Lin is also an honourable speaker of the Taiwan Academy of Banking and Finance, a national education and research institution in banking and finance. Mr. Lin holds a Bachelor degree in Economics (1978) from Tunghai University, Taiwan and a Master degree in Business Administration (1995) From Soochow University, Taiwan.
Эстония
Mart Jesse
Chief Executive Officer, Estonian Insurance Association
Эстония
Mart Jesse
Chief Executive Officer, Estonian Insurance Association
Mart Jesse (49) has been working since 2001 as the CEO of the Estonian Motor Insurance Bureau and
since 2010 also as the CEO of the Estonian Insurance Association. Since 2019 he has been also acting
as a consultant at the World Bank.
Before joining insurance sector he worked in banking and leasing, holding different positions. During his
career, he has also worked as a consultant running change management and corporate restructuring
projects.
He has acquired bachelor’s degree in law from Tartu University (Estonia), master’s degree in Public
Administration from Syracuse University (USA) and master’s degree in Science of Engineering from
Tallinn Technical University (Estonia). Due to time constraints he did not finish his PhD journey in
business administration in Tartu University (Estonia).
During his career he has published numerous articles regarding financial services, social insurance and
public sector reform. He is married and has three children.
Румыния
Maria Gratiela Arnautu
Директор департамента, Polisyholders Guarantee Fund
Румыния
Maria Gratiela Arnautu
Директор департамента, Polisyholders Guarantee Fund
My name is Arnăutu Grațiela Maria, i am 34 years old, i was born in Romania, Bucharest, which is also the place i reside. For the last seven years i have been working at the Policy Guarantee Fund as a Complaints Representative and currently as Responsible for Guarantee Schemes. I have a Bachelor degree in Economics obtained at The Bucharest University of Economic Studies. My personal traits are that i am adaptable, compassionate, competent, determined, friendly and onest. I always finish the tasks that i am assigned with. I am best known for Positive energy and willing to help but also for my temper. I have been on maternity leave for 1 year and 4 months, and I am now getting used to the life of a working parent, which turns out to be great.
I am looking forward for the new challenges and opportunities that may come.
IAIS
Manuela Zweimueller
Head of Implementation and a member of the Senior Management Team IAIS
IAIS
Manuela Zweimueller
Head of Implementation and a member of the Senior Management Team IAIS
Head of Implementation Manuela Zweimueller joined the IAIS Secretariat on 1 January 2020. She is the Head of Implementation and a member of the Senior Management Team. Most recently, she was the IAIS’ Head of Supervisory Practices where she led the organisation’s efforts in supervisory practices, infrastructure investments, LIBOR and Covid-19 measures. In addition, she is responsible for the implementation and assessment of supervisory materials, in particular, those relating to ComFrame and the Holistic Framework for mitigating systemic risk, which are key focus areas under the IAIS 2020-2024 Strategic Plan. Manuela has a breadth of experience in insurance, pension and consumer protection policy development as well as insurance supervision. Prior to joining the IAIS, she was Head of the Policy Department at the European Insurance and Occupational Pensions Authority (EIOPA). She also worked for more than 15 years in the (re)insurance industry and held various senior leadership roles, overseeing areas such as enterprise and emerging risk management, corporate governance and innovative technologies, including green technology, sustainable finance, disaster scenarios, protection gap, cyber risk, terrorism exposure and money laundering. Manuela holds a Ph.D. in Biochemistry from the University of Munich, Germany. In addition, she holds a certificate in Business Administration and Operational Management from the University of Hagen, Germany.
Канада
Paul Petrelli
Chairman International Forum of Insurance Guarantee Schemes /President Assuris
Канада
Paul Petrelli
Chairman International Forum of Insurance Guarantee Schemes /President Assuris
Paul Petrelli is the President & CEO of Assuris. Prior to his appointment in 2021, Mr. Petrelli held a wide variety of senior leadership roles at Sun Life. Mr. Petrelli was responsible for the global M&A, securities, technology and intellectual property legal teams, corporate secretarial and legal operations. His extensive experience also includes being Sun Life’s Global Head of Compliance, CFO of its Canadian business, and Head of Investor Relations. He obtained his B.A. (Honours) from the University of Toronto in 1991, his LL.B. from the University of Windsor School of Law and was admitted to Law Society of Upper Canada as a member in 1997. He also obtained a Master of Law degree from the University of Toronto School of Law in 2019, specializing in Innovation, Technology and Law. Assuris is an independent not for profit, industry-funded compensation organization. Our mission is to protect Canadian policyholders if their life insurance company fails. Assuris is designated by the federal Minister of Finance under the Insurance Companies Act of Canada (ICA) and recognized by the Autorité des marchés financiers (AMF) as the compensation body whose members are Quebec-chartered life insurers. Assuris protects policyholders by minimizing the loss of benefits and seeking a quick transfer of their policies to a solvent company, where their benefits will continue. Founded in 1990, Assuris has been called upon to deal with four failures in its history. In all four cases, all Canadian policies were transferred to solvent life insurance companies. Assuris has protected almost three million policyholders. Assuris has developed expertise in solving unique, and largely unprecedented, issues in life insurance company insolvencies. For more information on Assuris, please visit www.assuris.ca.
Испания
Raquel Lopez Lopez
Consorcio de Compensación de Seguros
Испания
Raquel Lopez Lopez
Consorcio de Compensación de Seguros
Raquel López López is Head of the Eastern Andalusia Regional Branch at the Consorcio de Compensación de Seguros (CCS), a role she has been in since January 2022. The CCS´s structure is decentralised into 13 regional branches all over Spain, which meet the target of bringing the processing of the matters closer to the insured parties. Raquel joined CCS in 2005, has a Degree in Law and has served, among other posts, Head of the Spanish Information Centre.
АҚШ
Rodolfo Wehrhahn
W&W Consulting USA
АҚШ
Rodolfo Wehrhahn
W&W Consulting USA
My personal expertise comprises insurance, reinsurance and pensions. I have worked, advice and published extensively in the areas of pension, risk-based supervision, reinsurance, insurance and pension sector development, disaster risk financing, inclusive insurance, agriculture insurance and risk management, solvency analysis, stress testing, insurance companies and pension fund valuations and acquisition, restructuring and cost reduction. I have also worked in consumer protection in insurance and pensions. Since January 2014 I co-founded Wehrhahn&Wehrhahn Consulting LLC, a firm based in Florida USA consulting in the financial sector: insurance, reinsurance, pensions, banking and securities. The firm has global reach in advising on reinsurance programs, disaster risk insurance and disaster risk financing, risk-based supervision, stress testing, ORSA, sales, marketing, valuation of insurance companies and pension funds, access to financial services micro-insurance, micro-pensions and IT. The consultant work covered the areas of evaluation of companies for mergers and acquisitions, resolution programs, reinsurance programs designs, disaster risk financing and disaster risk (re)insurance, compliance with the IAIS principles, risk-based supervision, macroprudential supervision, financial stability assessments including stress testing, resolution and recovery frameworks, and the development of early warning systems for insurance and pensions, catastrophic recovery assessments, market development, access to financial services and consumer protection in insurance and pensions in the Americas, Asia, the Pacific Region, Africa, and Europe. Since 2014 I have worked on financial stability assessments, technical assistance and training as a consultant to the IMF, the World Bank, GIZ, A2ii, ADB, Toronto Center, EIOPA and several national supervisors including SUPEN and SUGESE. I have carried out over 50 FSAPs and Technical Assistance for the IMF and World Bank in insurance and pension in several countries like Indonesia, the Philippines, The Netherlands, The U.K., Ireland, Italy, Switzerland, Tajikistan, Egypt, Nigeria, Tunisia, Russia, , Kazakhstan, Costa Rica, Chile, Peru, Brazil, Paraguay, Guatemala, Jamaica, Tanzania, Kenya, Bosnia Herzegovina, Turks and Caicos, Thailand, Cambodia, Brunei. I have revised on behalf of the World Bank the IAIS guided self-assessments for Thailand, Morocco, Libya, Palestine and Tunisia. I have also provided several TA for the IMF, ADB and the GIZ on disaster risk financing and disaster risk (re)insurance, risk-based supervision, risk-based capital, IAIS self-assessments, reinsurance supervision and reinsurance programs’ design, pension and insurance development and stress testing in Asia, Africa, America and Europe. I have consulted in the development of the Microinsurance strategy, and insurance sector development for several countries. I have been invited to present in several global conferences, including the annual meetings of EIOPA, CARTAC, IAIS , and provided training on insurance regulation and supervision for governments including The Philippines, Thailand, Brunei as well as in webinars for developing partners including the Toronto Center and the ADB Institute. From October 2010 to December 2013, I was responsible for the International Monetary Fund advice on insurance and pension matters provided to governments. Previously I was employed as a senior insurance specialist at the World Bank for two years. Before joining the Bank, I worked in the private sector for over 18 years in the reinsurance industry including the acquisition and evaluation of insurance companies after a 6 years’ period of lecturing and academic research in the areas of risk theory, stochastic and mathematical physics at the University of Hamburg. I hold a PhD and a Master in Mathematics and a Master in Physics from the University of Hamburg, Germany. During my career, I represent the IMF and World Bank at the IAIS in several Committees including the Technical, the Stability, the Reinsurance and the Market Conduct committees and in the private sector, I was President to FIDES, the Federation of Insurance Associations of Latin-America, Spain, Portugal, and the USA representing the American Council of Life Insurers. I participated in the valuation of insurance companies and pension funds. I was appointed Board Director for two AEGON companies (Brazil and Mexico), CEO of the Latin American reinsurance operations of Transamerica/AEGON and CEO for the Life Reinsurance operations in South America for Munich Re. I worked for Swiss Re in the Life and Health area before my appointment as Principal of the Swiss Insurance Training Center in Zurich, Switzerland.
Армения
Vaghinak Yeghiazaryan
Chief Executive Officer, Armenian Motor Insurers Bureau
Армения
Vaghinak Yeghiazaryan
Chief Executive Officer, Armenian Motor Insurers Bureau
В 1993г. окончил Финансово-расчётный факультет Ереванского государственного экономического университета, получив квалификацию экономиста-финансиста. В 2021г. получил степень магистра бухгалтерского учета и финансов в Университетском колледже Лондона. Лондонском университете Великобритании. Является полноправным членом Ассоциации Присяжных Квалифицированных Бухгалтеров Великобритании. Принимал участие в курсах и практических занятиях, организованных органами банковского и страхового надзора США, Канады, Европейского Союза и других стран, а также в среднесрочных образовательных программах Объединенного института Вены и Союза Великобритании. ТРУДОВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ В 1992-1994 годах занимался предпринимательской деятельностью. В 1994-1995 годах работал в ПАО «Эребуни» главным бухгалтером. В 1995-1999 годах работал в Центральном Банке РА в должности старшего, ведущего специалиста отдела банковского рефлоу. В 1999-2002 гг. занимал должность начальника Отдела приёма отчётов и контроля документов Департамента банковского контроля Центробанка РА, затем – начальника Отдела подытоживания отчётов и Контроля рисков, В 2002-2003 гг. занимал должность начальника третьего, затем второго отдела того же департамента Центробанка РА, В 2003-2006 гг. занимал должность заместителя Исполнительного директора, первого заместителя председателя правления ОАО «ЮНИБАНК» В 2006-2009 гг. занимал должность начальника Отдела контроля страховых компаний Управления финансового контроля Центробанка РА, В 2009-2020 гг. занимал должность начальника первого отдела Контроля банков Управления финансового контроля Центробанка РА и руководителя службы функционального контроля, В 2009-2020 гг. занимал должность начальника первого отдела банковского надзора Управления финансового надзора Центрального банка РА, затем начальника службы рисков и функционального надзора. В 2020-2021гг. является членом офиса Примирителя финансовой системы, С 1-го июня 2020г. занимает должность исполнительного директора Бюро Автостраховщиков Армении. С 1 июня 2020 года занимает должность исполнительного директора Бюро автостраховщиков Армении.
Сингапур
Low Kwok Mun
Chief Executive Officer of Singapore DepositInsurance Corporation Limited
Сингапур
Low Kwok Mun
Chief Executive Officer of Singapore DepositInsurance Corporation Limited
Mr Low Kwok Mun is the Chief Executive Officer of Singapore Deposit
Insurance Corporation Limited. Mr Low joined the Monetary Authority of
Singapore (MAS) in 1986. Prior to his secondment to the Singapore
Deposit Insurance Corporation Limited in April 2019, Mr Low was the
Assistant Managing Director of the Finance, Risk and Currency Group of
the MAS. His previous appointments at MAS include Head of the Complex
Institutions Department, Head of the Insurance Supervision Department,
Head of the Prudential Policy Department and Head of the Monetary
Management Division. He also headed MAS’ corporate planning and
communications division. Mr Low was attached to the International
Monetary Fund for two years as the Alternate Executive Director for
the Southeast Asia voting group before returning to MAS in November
2002. Mr Low holds a Bachelor of Engineering (Honours) degree from the
National University of Singapore.
Қазақстан
Cейдигазимов Сайран Кенесбекович
СТКБҚ, тәуекел-менеджері
Қазақстан
Cейдигазимов Сайран Кенесбекович
СТКБҚ, тәуекел-менеджері
В 1987 году окончил физический факультет Карагандинского
государственного университета. Трудовую деятельность начал
преподавателем физики и высшей математики Павлодарского
педагогического института.
С 1988 по 2000 год работал в научной сфере. Трудовую деятельность начал
научным сотрудником, далее старшим научным сотрудником, ученым
секретарем в Институте ядерной физики Национального ядерного центра
Республики Казахстан. Большую часть работ проводил на атомных реакторах.
В 1997 году успешно защитил диссертацию с присвоением ученой степени
кандидата физико-математических наук (Ph.D). Имею более 20 научных
статьей в зарубежных журналах.
В 2000 году получил второе высшее образование «международная
экономика» Карагандинского экономического университета. С 2000 года
перешел в финансовую сферу. С 2000 по 2011 годы работал специалистом,
главным специалистом, начальником отдела, директором департамента,
заместителем Председателя Правления страховой компании «Халык-
Казахинстрах».
С 2011 по 2017 годы был руководителем актуарного центра вначале
пенсионного фонда «ГНПФ», затем «Единого накопительного пенсионного
фонда». Мною были разработаны актуарные модели для развития
пенсионной системы Казахстана совместно с британским институтом и
факультетом актуариев. На основе параметров модели были внесены
изменения в Закон о пенсионном обеспечении.
С 2018 по 2020 годы руководил управлением актуарных расчетов
«Государственного фонда социального страхования». На основе моих
актуарных расчетов были внесены изменения Закон о социальном
обеспечении» Республики Казахстан.
С 2020 по 2022 год руководил актуарным подразделением государственного
«Фонда обязательного медицинского страхования». Мною была разработана
демографическая модель в разрезе областей Республики Казахстан для
расчета медицинских затрат. Также была разработана актуарная модель для
прогноза развития медицинского страхования в разрезе 26 медицинских
услуг, включая государственную обязательное бесплатную медицинскую
помощь и высокотехнологичную диагностику. На основе актуарных расчетов
принята долгосрочная Государственная программа развития
здравоохранения Республики Казахстан.
С 2022 года по настоящее время являюсь риск менеджером «Фонда
гарантирования страховых выплат». Мною разработана стохастическая
модель по оценке риска недостаточности резервов гарантирования
страховых выплат.
Қазақстан
Сырымбаева Жанар Торехановна
СТКБҚ Басқарма Төрағасының орынбасары
Қазақстан
Сырымбаева Жанар Торехановна
СТКБҚ Басқарма Төрағасының орынбасары
Zhanar Syrymbaeva has been working since 2021 as Deputy Chairman of
the Board of the Insurance Payments Guarantee Fund. Prior to that, she
worked as the director of the actuarial department at the life
insurance company Halyk Life.
She is Licensed actuary (since 2008), has acquired degree of candidate
of physical and mathematical sciences (2001), degree of master of
business administration (2008).
Қазақстан
Ашкеев Олжас Маликұлы
СТКБҚ Басқарма Төрағасының орынбасары
Қазақстан
Ашкеев Олжас Маликұлы
СТКБҚ Басқарма Төрағасының орынбасары
Олжас Ашкеев 2022 жылдан бері «Сақтандыру төлемдеріне кепілдік беру қоры» АҚ басқарма төрағасының орынбасары болып жұмыс істейді. 2016 жылы МВА бағдарламасы бойынша Қазақстан Ұлттық Банкінің магистратурасын бітірді. 2016 жылдан 2020 жылға дейін ҚР Ұлттық банкінде жұмыс атқарды. 2020 жылдан 2022 жылға дейін Жусан Гарант СҚ жұмыс істеді.